Thursday 17 February 2011

DUA


Ada apa dengan dua ? Mengapa Dua ? Marilah kita bahas masalah angka dua ini.

Yang pertama
DUA perkara yang sangat bernilai di HARI AKHIRAT yang dapat memadamkan kepanasan api neraka di Padang Mahsyar adalah :

1 - Air mata orang yang menangis kerana Allah.
2 - Darah para syuhada di medan jihad fi sabilillah.

Yang kedua

DUA perkara yang harus diingat adalah :

1 - Kebaikan orang lain kepada kita.
2 - Kejahatan kita kepada orang lain.

DUA perkara yang harus dilupakan adalah :

1 - Kebaikan kita kepada orang lain.
2 - Kejahatan orang lain kepada kita.

Semoga sentiasa tersemat dalam fikiran dan hati kita tentang dua perkara ini, InsyaAllah.para sahabatku tersayang.

Selain itu, saya juga mengingatkan kepada diri sendiri dan para sahabatku tersayang tentang DUA perkara lain yang mana saya sendiri telah mengalaminya.

Sesungguhnya mencintai bunga, bunga akan layu. Mencintai burung, burung akan mati. Menintai manusia, manusia akan pergi... Tetapi Mencintai ALLAH, kekal abadi....
Satu lagi pesan untuk saya sendiri dan para sahabatku tersayang....

Berdoalah, sekiranya dimakbulkan, itu tandanya Allah menyayangimu. Jika doamu ditangguhkan, itu tandanya Allah mengujimu. Dan jika doanya tertolak, itu tandanya Allah merancang yang terbaik buatmu....

Oleh karena itu, selalu bersangka baiklah terhadap Allah yang Maha Agung, Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim. Jadikanlah aku seorang yang pemaaf, penyabar dan berlapang dada dalam setiap perkara. Sungguh aku takut akan azabMu yang amat pedih. Jadikanlah aku seorang yang pemaaf ya Allah. Jadikanlah jua aku seorang hambaMu yang bersyukur... Amin Ya Robbal Alamin....

No comments:

Post a Comment